new cities... new people

10:29 PM / Posted by Marcus /

Intotdeauna mi-a placut sa descopar. Noutatea ma fascineaza. Poate de asta uneori dau impresia de instabilitate.


Imi place sa cunosc. Oameni, orase, munti, vai, cuvinte si expresii neobisnuite...de toate. Atat de placute sunt sentimentele de la inceput.
Sa spunem ca te afli intr-un oras nou. Nu cunosti oamenii, nu cunosti locurile, poate doar cateva obiective turistice. Ce poate fi mai placut decat sa descoperi singur farmecul orasului? sa ratacesti pe strazi fara sa ai habar unde esti, sa te fastacesti in fata unei cafenele in care n-ai mai intrat pana atunci sau sa privesti mut de emotie la vreo cladire impresionanta ? Sa observi oamenii cum merg alene pe strada, sa privesti la fetzele lor ca sa vezi ce stare de spirit au sau sa tragi cu urechea la discutii doar de dragul de a intra in contact cu o altfel de lume.
Cel mai mult imi place accentul. Sunt absolut indragostit de cehi si mai ales de britanici. Mi se pare ca sunt oameni asa de calzi si deschisi, iar accentul ceh si britanic suna atat de frumos incat uneori ma trezesc lungind ultimele silabe doar de dragul de a auzi cum suna. Bineinteles, nici de italieni nu ma dezic. Sangele ma tradeaza. Graiul ardelenesc de la mine de acasa e cald si dulce. Primitor si sigur. Ca o ciocolata calda in mijlocul iernii. Dar....sa nu ma indepartez. Un oras are atat de multe sa iti spuna, trebuie numai sa ai multa rabdare si sa-l asculti. Cel mai important e sa te lasi purtat de val. Sa decoperi strazi, cladiri, restaurante si noi feluri de mancare, pub-uri, cluburi, muzee sau parcuri. Si mai ales, sa descoperi oameni. Urca-te intr-un taxi! Intra intr-un magazin! Interactioneaza, asculta cu atentie, priveste cu drag si zambeste! Oamenii sunt draguti daca si tu esti dragut cu ei. Poate e doar un moft. Insa, imi pare rau pentru cei care sunt atat de ocupati incat uita sa priveasca in jurul lor. Fiecare oras isi are propria personalitate. E nevoie doar de rabdare.


Asa cum se intampla practic de fiecare data cand schimbi mediul. Fie ca iti schimbi locul de munca, setul de prieteni sau cafeaneaua obisnuita trebuie sa ai rabdare sa descoperi. Cred ca cel mai mult imi place sa observ oamenii si relatiile dintre ei. Imi place sa ma plimb prin parc si sa surprind privirile indragostitilor. Asa cum imi place sa recunosc intr-un grup tipologiile. Pentru ca fiecare grup isi are petrecaretul, nebunul, timidul, rationalul si sensibilul. Un grup e complet in aceasta formula, cel putin din punctul meu de vedere. Interesant e cum ii descoperi pe fiecare. Cat de repede se trece peste acea bariera peste care ei se lasa descoperiti si modul in care se manifesta acestia. Cred ca de asta imi si plac oamenii. Pentru ca sunt atat de diferiti, dar au atat de multe in comun in acelasi timp. And that makes all the fun of it.

Labels:

0 comments:

Post a Comment